Avatar Dick Postma

Dick Postma

De Sacred Valley tour opnieuw

Geplaatst op 02 oktober 2023 om 03:55 uur

Vandaag ben ik begonnen aan mijn Peru Mini Travel. Als eerste stond de Sacred Valley Tour op het programma. Ik dacht dat het een herhaling van de tour van vorige week zondag zou worden, maar dat viel gelukkig mee. Ook een andere gids en groep, ook belangrijk! Als eerste gingen we weer de ruines van Pisaq bekijken. De gids gaf van tevoren in de bus en terplekke uitleg wat er te zien was en waarop we moesten letten en liet ons daarna vrij. We hadden allemaal nog genoeg energie om de top te willen halen, een klim naar 3514 m hoogte! Mijn reisgenoten hebben me bij het bord op de foto gezet als bewijs dat ik het echt heb gehaald! De volgende stop was bij een juwelierswinkel, of eigenlijk het atelier waar de sieraden werden gemaakt. We kregen uitleg over een en ander en daarna mochten we gaan uitzoeken. Niet zo mijn ding, ik ben maar door de regen naar een koffietentje gelopen, een 30 m verderop! We vervolgden onze reis naar Urumbamba, waar we weer een buffetluch kregen. In een ander, groter en minder gezellig restaurant. Ook met livemuziek, maar lang niet zo leuk als de vorige keer. Het eten en het bier waren gelukkig wel goed! Daarna ging de reis naar Ollantaytambo, waar we ook de ruines van verschillende Inca-beschavingen hebben beklommen. Een flinke inspanning! We stonden ook onder tijdsdruk, we moesten op tijd bij het station van Ollantaytambo zijn om de trein naar Machupicchu stad te nemen. Gelukkig is het allemaal gelukt en heb ik gezellig met mijn 3 Venezoluaanse reisgenoten na een leuke treinreis ons einddoel bereikt. Op het station kon ik mijn contactpersoon niet vinden. Na wat heen en weer geapp hebben we elkaar toch gevonden en me naar het hotel gebracht. Daar kwam ook al de gids voor morgen alvast instructies geven. Ik moet me morgenochtend al om 7 uur melden op de Plaza, nog even uitzoeken hoe ik daar moet komen! Gelukkig denkt de hoteleigenaar mee, ik kan al om 6.30 uur ontbijten en kan mijn spullen even in de lobby van het hotel opslaan, zodat ik zo min mogelijk ballast heb om mee te zeulen als we de Machupicchu gaan beklimmen. Eerst maar eens proberen wat te slapen, verderop is een feest aan de gang en op mijn kamer luid en duidelijk te horen!