Avatar Dick Postma

Dick Postma

Naar Santa Teresa

Geplaatst op 09 april 2023 om 07:53 uur

Vanmorgen vroeg opgestaan om samen met Bo op weg te gaan naar Santa Teresa. Alleen wat cereales als ontbijt. Geen koffie, omdat het koffiezetapparaat is verdwenen. Waarschijnlijk gepakt door de huisgenoten in het andere huis! We waren al voor half zeven bij de bushalte; de bus ging pas om 7.00 uur. De reis is verder goed verlopen, we hadden in Puntarenas voldoende tijd om naar de ferry te lopen. Na een rustige overtocht hadden we al snel de bus richting Santa Teresa. Wat we niet wisten was dat we onderweg nog een keer moesten overstappen op een andere bus. Uiteindel8jjk is ook dat gelukt en waren we rond 13.00 uur in Santa Teresa. We waren nog te vroeg om ons in te checken bij ons hostel Costa del Mar. Dus zijn we eerst naar het strand gegaan. Daar hebben we ook Britt ontmoet. Bo heeft nog proberen te surfen, Britt en ik hebben het rustig gehouden, even de zee in, wandelen over het strand en wat gezeten en gelezen op een schaduwrijk plekken. Voor we konden inchecken moest ik een betaalautomaat zien te vinden. Ik heb daar zowel voldoende dollars als Colones kunnen pinten. Daarmee kan ik voorlopig weer mee vooruit! Om een uur of 16.00 uur gingen we inchecken, Bo deelt een slaapplek met 6 andere meiden, ik heb een hotelkamer voor mezelf! Na even te hebben gedouched hebben Bo en ik even boodschappen gedaan bij de supermarkt vlakb8j. Ook Joued even gezien, die 8n hetzelfde hostel bleek te zitten als wij!! Vanavond met Bo, Britt, Berend en zijn vriendin pizza gegeten, later kwam ook Joued er bij. Plannen gemaakt om later vanavond nog naar een Beachparty te gaan. Wel even leuk, maar niet lang gebleven. Bo en Britt waren moe en wilden naar bed. Om kwart over elf weer thuis, nu lekker in mijn bed dit verslagje aan het schrijven en op tv een documentaire aan het kijken over het leven van Jezus!